Intr-o agentie SEO, ca in orice firma sau companie, echipa de lucru este formata din mai multe persoane specializate in diferite ramuri ale domeniului. Fiecare dintre acestea este axata pe un anumit tip de activitate, iar impreuna contribuie la atingerea obiectivelor comune. Ca atare, eforturile tuturor membrilor, desi diferite din punct de vedere al task-urilor repartizate, trebuie corelate astfel incat sa se ridice la acelasi nivel calitativ si sa ofere rezultatul stabilit.
Aceasta „regula” este valabila indiferent ca vorbim despre angajatii dintr-o agentie SEO, precum iAgency.ro, sau ne referim la freelanceri care isi ofera serviciile in regim de colaborare. Revenind la componenta unei astfel de agentii, pe langa managerul cu rol de coordonare generala si viziune de ansamblu asupra domeniului, aceasta mai include pozitii precum: Junior / Senior SEO Specialist, Technical Officer, Web Developer / Web Designer, Content QA, Copywriter, Media Planner etc.
Dintre toate pozitiile intalnite intr-o agentie SEO, cea mai mare pondere numerica o au, de obicei, copywriterii. Acest lucru se explica prin volumul crescut de lucru in ceea ce priveste procesul indelungat de optimizare on-page si off-page. Cu alte cuvinte, agentiile au nevoie de cat mai multi copywriteri care sa genereze constant continut scris pentru fiecare dintre clientii lor. Iar ,,constant”, in acest caz, inseamna aproape zilnic!
Drept urmare, deseori, din nevoia de resurse umane influentata de volumul de lucru imprevizibil, o agentie SEO apeleaza la freelanceri care sa produca in fiecare zi continut original si de calitate. Iar daca esti copywriter, specializat in SEO sau nu, cu siguranta stii deja ca nu intotdeauna este usor sa concepi texte atractive si cu adevarat utile cititorului. Cu atat mai mult cu cat te afli „pe cont propriu”, iar absenta colegilor din jur, cu care ai putea sa imparti idei, este egala cu lipsa unui generator de idei spontane!
Deci, poate ca asa-zisul fenomen writer’s block este mai des intalnit la un freelance copywriter. Pentru a depasi momentul si a iesi din impas cu succes, iti prezentam o scurta lista cu cateva tool-uri online pe care le poti utiliza ca sursa de inspiratie in cazul in care colaborezi cu o agentie SEO si esti presat de deadline-uri:
1. Blog Idea Generator
Introducand intre 1 si 6 cuvinte cheie, acest tool iti va sugera numeroase idei de articole in limba engleza, pe care le poti traduce si adapta.
2. AnswerThePublic
Zilnic, sunt efectuate aproximativ 3 miliarde de cautari Google, dintre care 20% sunt complet noi. AnswerThePublic te ajuta sa fii la curent cu aceste cautari si sa descoperi interesele publicului tau, oferind chiar si rezultate in limba romana.
3. Portent’s Content Idea Generator
Pentru acele momente in care te simti total lipsit de creativitate, apeleaza la acest generator de titluri si idei de continut, in functie de subiectul dorit!
4. Builtvisible
Pentru articole care sa adune mult trafic, este important sa stii ce subiecte sunt in trend. Cele mai „fierbinti” idei de discutie se afla la un click distanta, accesand Builtvisible.com!
5. StoryBase
Acest motor de cautare iti indica cele mai comune cautari dintr-un anumit domeniu, alaturi de cateva detalii demografice ale publicului vizat.