Vulcanizarea se refera la un proces in care cauciucul (latexul) devine rezistent la presiune si caldura. Inainte de descoperirea vulcanizarii de catre americanul Charles Goodyear, produsele din cauciuc si latex erau adesea incapabile sa reziste conditiilor meteorologice. Au devenit poroase sau lipite intre ele. Acest proces din 1839 a facut cauciucul rezistent la intemperii si una dintre cele mai utilizate materii prime din lume. Astazi cauciucul vulcanizat este folosit pentru anvelopele auto, tuburile si saltelele din latex.
In momentul in care mergi intr-un service roti vei obtine mai multe avantaje decat atunci cand folosesti un kit de pana, iar rezultatele sunt mult mai durabile. In plus, unele tipuri de pana este posibil sa nu poata fi reparate cu un kit special de pana iar reparatiile pot sa nu fie deloc de durata. In functie de modul in care a fost deteriorata anvelopa, vei afla la vulcanizare daca aceasta mai poate fi reparata sau nu. In functie de ceea ce spun specialistii din vulcanizare, ai posibilitatea de a repara pana sau de a schimba anvelopele.
In prezent vulcanizarea este utilizata pentru toate procesele prin care cauciucul este adus din starea de plasticitate predominanta intr-o stare care are o plasticitate mai mare. Exista de asemena, vulcanizare mobila non stop.
Scopul este de a obtine cauciuc prin procesul de vulcanizare este urmatorul! In timpul vulcanizarii, cauciucul este amestecat cu sulf si alte substante si incalzit. Temperaturile sunt cuprinse intre 120 ° C si 160 ° C, moleculele de cauciuc cu lant lung fiind legate de sulf. Raportul sulf / cauciuc in timpul vulcanizarii este de aproximativ 2% / 98%. Prin urmare, continutul de sulf este relativ scazut. Aceasta conexiune cu sulful (numite poduri de sulf) permite cauciucului sa treaca de la o stare de plastic (instabila la intemperii) la o stare elastica (rezistenta la intemperii).
Rezultatul este cauciucul. Aceasta este:
- mai elastic,
- mai rezistent la rupere,
- mai intins si
- mai independent de vreme decat cauciucul netratat.
Cu cat cauciucul contine mai multe punti de sulf, cu atat este mai greu. Numarul acestor poduri depinde de durata vulcanizarii si de cantitatea de sulf adaugata.
Pe langa materialele de umplutura si reactantii chimici, sunt necesare si dispozitive si masini pentru incalzirea cauciucului.
Ceainicul de vulcanizare este utilizat pentru vulcanizarea furtunurilor, foilor, articolelor pulverizate, pieselor de pantofi si anvelopelor. Sunt disponibile in versiuni verticala si orizontala. Asa-numita autoclava este un ceainic clasic de vulcanizare.
In functie de masina pe care o ai, poti merge la o vulcanizare tir sau la orice alt tip de vulcanizare, astfel incat sa si existe instalatiile de care ai nevoie in functie de gabaritul masinii tale. Nu toate vulcanizarile se pot ocupa de tiruri pentru ca acestea sunt inalte si voluminoase iar daca nu exista spatiul necesar pentru a lucra cu ele, nu sunt acceptate. Urmand linkurile de mai sus vei reusi sa ajungi la vulcanizarea potrivita petnru masina ta, in timp util, astfel incat confortul tau sa nu fie afectat de anvelopele cu probleme.